Wykorzystanie gadżetów w marketingu

Opublikowano: 04/05/2022

Gadżet reklamowy to zazwyczaj niewielki przedmiot, na którym umieszczona jest reklama, jednak jego skuteczność jest nieoceniona. Jest on najpopularniejszym sposobem na rozpowszechnianie logo, czy też nazwy firmy ale również jest stosowany przez instytucje, urzędy i organizacje o niekomercyjnym charakterze. Z założenia gadżety marketingowe, opatrzone logiem firmy lub inną grafiką bezpośrednio z nią kojarzoną, są przeznaczone do bezpłatnej dystrybucji, która finalnie ma prowadzić do zwiększenia sprzedaży produktów lub usług. Korzyści jakie są widoczne od razu i bezpośrednio wynikają z rozdawania gadżetów to między innymi: kształtowanie pozytywnego wizerunku firmy, pomagają zapamiętać markę lub hasło bezpośrednio związane z firmą oraz wzmacniają pozytywne wrażenie podczas spotkań z klientami. Podczas wprowadzania nowych produktów gadżety reklamowe mogą pomóc skutecznie je wypromować.

Czym powinien cechować się dobry gadżet reklamowy? Otóż o jego skuteczności decyduje szereg czynników takich jak atrakcyjny wygląd przedmiotów oraz ich użyteczność i trwałość. Ważna jest również forma nadruku reklamowego.

Użyteczność, czyli możliwość praktycznego wykorzystania przedmiotu sprawi, że stanie się on integralną częścią życia osoby obdarowanej, a co za tym idzie będzie ona mieć pozytywne skojarzenia z marką. Według raportu „ASI Global Ad Impressions Study” z 2019 r. użyteczność jest dla 77% konsumentów głównym powodem, dla którego zatrzymują oni produkty promocyjne. Przykładem użytecznego gadżetu są nasze torby bawełniane, dla których każdy z pewnością znajdzie zastosowanie.

Sama użyteczność jednak nie jest jeszcze kluczem do sukcesu, gdyż jej funkcje muszą zostać wzmocnione trwałością produktu oraz jego atrakcyjnym wyglądem. Wówczas klient odczuwa satysfakcję z otrzymania takiego podarunku i staje się on przedmiotem codziennego użytku.

Gdy uda się osiągnąć cel jakim jest wprowadzenie produktu do codziennego użytku osoby obdarowanej największą rolę odgrywa sama reklama umieszczona na przedmiocie. By była ona skuteczna, powinna być przede wszystkim czytelna, rozpoznawalna, estetyczna i dobrze widoczna. Przy założeniu, że sam produkt będzie długo użytkowany, umieszczona na nim reklama nie może ulec na przykład wytarciu. W Mart’s Bags dysponujemy skutecznymi metodami nadruku takimi jak DTG, termotransfer, czy sitodruk – ich jakość sprawia, że produkty bawełniane z naszej oferty mogą być użytkowane przez lata.

Skuteczność gadżetów reklamowych jest niepodważalna. Według badań uznaje się, że aż 70% firm uznaje gadżety za świetny sposób na promowanie marki. Mimo konieczności zainwestowania pewnej kwoty warto zdecydować się gadżet reklamowy. Suma ta jest niewielka w porównaniu z zyskami jakie przyniesie taka promocja oraz biorąc pod uwagę inne pozytywne aspekty związane głównie z budowaniem pozytywnej relacji z klientem. Według konsumentów, jak i właścicieli firm, dobrym pomysłem może być zdecydowanie się na upominki ekologiczne, ale też przy okazji na gadżety funkcjonalne. W Mart’s Bags znajdziesz szeroką ofertę produktów wpisujących się idealnie w ten klimat. Są to: torby bawełniane, workoplecaki, woreczki, kosmetyczki oraz fartuchy – ich dodatkowym atutem jest możliwość pełnej personalizacji.

Każda okazja na wręczenie gadżetu reklamowego jest dobra! Może to być uznanie dla stałych klientów lub powitanie dla nowych, indywidualne okazje dla pracowników, którzy poczują się w ten sposób dodatkowo docenieni lub wydarzenia promujące firmę.

 

MART'S BAGS

info@torby-bawełniane.pl

+48 797 625 351